De Keurder gekeurd… door u!

Kent u die uitdrukking, ‘de slager keurt zijn eigen vlees’? Wordt dit gezegde ergens uitgesproken, dan gaat het al snel over de (on)betrouwbaarheid van metingen, testen en controles. En inderdaad, iemand die zijn eigen product, dienst of werk keurt, kan dit inhoudelijk goed en zuiver doen, maar is natuurlijk niet helemaal objectief. Daarom zijn er ook zoveel keuringsinstanties en keurmerken in Nederland. 

Waarom we over het onderwerp ‘keuren’ beginnen? Nou, omdat we in de afgelopen zomervakantie een certificaat ontvingen van de website Allebedrijvenin.nl. Dit bedrijvenportaal is opgericht in de tijd dat de papieren Gouden Gids nog jaarlijks met een plof op de deurmat viel: 2004. Allebedrijvenin.nl heeft de kaalslag in zoekmachineland overleefd en wijst maandelijks 2,5 miljoen bezoekers de weg naar met name kleinere bedrijven. Het aardige is dat consumenten niet alleen bedrijven vinden, maar ook hun ervaringen kunnen delen via een review. 

Die beoordelingen laat het bedrijvenportaal vervolgens staan, de oudste review van De Keurder dateert uit 2009, het jaar van onze oprichting. We scoren door de jaren heen een waardering boven rapportcijfer 9 en daarmee kregen we over 2019 het predicaat Excellent. Daar zijn we natuurlijk blij mee, het betreft immers een waardering op basis van klantbeoordelingen. Tegelijkertijd is het ook weer geen reden om een fles champagne te ontkurken. Waarom niet?

Nou, omdat we het niet meer dan logisch vinden dat we als bedrijf gewaardeerd worden door onze klanten. Dáár werken we voor met z’n vieren (Coen, Pascal, Tom en Pieter), iedere dag. We proberen klanten niet alleen een gedetailleerd, solide onderbouwd en helder keuringsrapport te overhandigen, maar ook goede adviezen te geven. De constatering dat een gevel vochtplekken vertoont is één en hoe dat komt is twee. Wat je eraan kunt doen en wat dat globaal kost is drie en erg handig om te weten als woningkoper. Misschien is dit inhoudelijke advies wel de reden voor het hoge rapportcijfer 9+. In een van de reviews zegt een klant dat juist het advies “een flinke en waardevolle hulp is bij de te nemen beslissingen.” Een ander spreekt over “bruikbare tips hoe het probleem op te lossen.”

Enfin, we hebben viereneenhalve ster gescoord. Een fijne waardering, maar nog geen vijf sterren. Er blijft dus ook nog werk aan de winkel :-). 

Terug naar overzicht